Koeajossa Tesla Model S 75D

Käyttäjäkokemukset 23.03.2018

jaa:

Teslan Model S 75D saa vannoutuneen diesel-autoilijankin innostumaan sähköautoilusta.

Sähköautoilun pioneerina tunnetun Teslan Model S 75D on viisiovinen, nelivetoinen ja urheilullisen näköinen sedan.  Autossa on 75 kWh:n akku, jolla luvataan jopa 490 kilometrin NEDC-toimintasäde. Model S 75D on vakionakin verrattain varusteltu, mutta koeajamassamme autossa on lisäksi mm. parannettu versio Autopilotista sekä Premium-paketti. Paketin myötä autosta löytyy mm. laadukkaampi äänentoistojärjestelmä, penkinlämmitys myös takapenkeille sekä erillinen ratinlämmitys.

Urheilullisuus ei jää pelkästään ulkokuoren varaan, vaan esimerkiksi nollasta sataan km/h auto kimpoaa 4,4 sekunnissa. Model S 75D on erittäin miellyttävä ajettava ja vaikka kyse on muutenkin vähä-äänisestä sähköautosta, on auton kabiini suhteellisen hiljainen myös 19 tuuman talvirenkailla. Myös ylimääräiset nitinät ja natinat loistavat poissaolollaan.

Suurinta osaa auton toiminnoista hallitaan kojetaulussa sijaitsevan 17 tuuman kosketusnäytön kautta. Valikot ovat loogisia ja helppokäyttöisiä. Sisusta on nahkaverhoiltu ja penkkeihin saa mukavan ajoasennon. Kaikki säädöt toimivat kuinkas muutenkaan – sähköllä.

Sähköautoilu on omiansa myös talvella

Koeajoa kipakoitti noin 15 asteen pakkanen, jolloin sähköautoilun mukavuus korostuu entisestään. Teslan Model S 75D:n saa esilämmitettyä mobiilisovelluksen avulla ja sähkömoottorilla varustetulla autolla on vaivatonta liikkua heti ensimetreistä alkaen: matkaan ei tarvitse lähteä pakokaasupilven saattelemana.

Itse ajaminen on niin helppoa kuin sen kuuluu ollakin. Kunhan auton eri toiminnallisuuksiin tutustuu tarkemmin, uskaltaa myös autopilotin antaa hoitaa osan matkasta. Talvisella kehätiellä toiminto pelaa varsin hyvin, kunhan pitää ohjauspyörästä edes nimellisesti kiinni. Ajokaistojen ollessa enemmän lumen peitossa, autopilotti ei luonnollisestikaan aktivoitunut.

Tällä hetkellä markkinoilla olevista sähköautoista Tesla on vertaansa vailla eikä vastaavia tuotteita löydy kilpailijoilta. Model S 75D:n hankintahinta ja verotusarvo ovat verrattain suuria, mutta mikäli sähköautoilu edes etäisesti kiinnostaa, kannattaa Teslan Model S:ään ehdottomasti tutustua. Teslalta on tulossa myös hieman edukkaampi Model 3, joka varmasti lunastaa paikkansa myös työsuhdeautona.

Model S 75D vakuutti vahvalla suorituksellaan vannoutuneen diesel-autoilijankin tutustumaan sähköautoiluun avarin mielin. Tämän auton ajaminen ja käyttö on paitsi miellyttävää, myös autoilun muuttuvaa tulevaisuutta.

 

 

jaa:

Tilaa kirjoitukset

Lähetämme uudet sisällöt sähköpostiisi kuukausittain.

 

Lue myös

Pakettiauto on työtila, jonka varustelu kannattaa – Aren leasing-pakettiautoissa jokaisella varaosalla on oma paikkansa

Tuotantoauton varustelu tuo merkittäviä hyötyjä, oli kyseessä pieni tai suuryritys. Aren 500:sta leasing-pakettiautosta lähes jokainen on varustettu hyllyin ja laatikoin, jotta työ on kustannustehokasta ja sujuvaa. Leasing-pakettiauton varustelu on asiakkaalle vaivatonta: LeasePlan hoitaa sen kokonaisuudessaan asiakkaan puolesta.

Käyttäjäkokemukset 19.04.2018

Koeajossa Nissan Leaf Tekna 40kWh -sähköauto

Koko kansan sähköauto Nissan Leaf sai uudistetun ulkokuoren ja tehokkaamman moottorin.

Käyttäjäkokemukset 29.03.2018

Uusi leasing-auto teki toimitusjohtajasta automiehen

Kollegan voitto leasing-auton arvonnassa innoitti Sparta Consulting Oy:n toimitusjohtajan Sakari Sanaksenahon liisaamaan auton myös itselleen. Nyt oululaisen huulille hiipii hymy, kun katse osuu pihalla odottavaan Skoda Superb -nelivetoon.

Käyttäjäkokemukset 20.03.2018